کد خبر: ۱۶۴۹۴۳
تاریخ انتشار: ۰۰:۰۵ - ۲۹ مرداد ۱۴۰۳
فرازی از وصیت‌نامه شهدای فارس؛ 

 آری شهادت چه زیبا رفتنی است

آری، شهادت چه زیبا رفتنی است که خود آمدن است نه رفتن، اما به‌هرحال باید رفت و چه زیباست که بهترین رفتن را انتخاب کنیم، به یاد خدا باشید.

 به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه» به نقل از «شاهد نیوز»، شهید حمیدرضا صالحی بیست و یکم آذرماه ۱۳۴۵ در روستای صغاد آباده به دنیا آمد و در دامان پر مهر پدر و مادری مؤمن و دلسوز رشد و تربیت یافت.

 وی پس از گذراندن دوران کودکی وارد فضای علم و دانش شد و تا مقطع سوم راهنمایی ادامه تحصیل داد و با آغاز انقلاب اسلامی، همراه با مردم به معترضین علیه رژیم ستم‌شاهی پیوست و در راهپیمایی‌ها و تظاهرات شرکت می‌کرد. 

پس از پیروزی انقلاب اسلامی به تحصیل ادامه داد و هم‌زمان با عضویت در پایگاه بسیج در تأمین امنیت و حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی تلاشی بی‌وقفه داشت، با آغاز تجاوز دشمن به خاک میهن اسلامی، به‌عنوان بسیج وارد جبهه‌های نبرد حق علیه باطل شد و هم‌زمان در دو جبهه جهاد و علم مشغول به جهاد شد.

 وی که از هوش سرشاری برخوردار بود به کسب علم و دانش علاقه وافری داشت و موفق به کسب مدرک فوق دیپلم شد، در مدت حضورش در جبهه‌ها در عملیات‌های بسیاری شرکت کرد و سرانجام در تاریخ بیستم دی‌ماه ۱۳۶۵ در عملیات غرورآفرین کربلای ۵ در منطقه شلمچه، به آرزوی دیرینه خود رسید و به مقام رفیع شهادت نایل آمد. 

 آری شهادت چه زیبا رفتنی است

وصیت شهید: 
 آری، شهادت چه زیبا رفتنی است که خود آمدن است نه رفتن، اما به‌هرحال باید رفت و چه زیباست که بهترین رفتن را انتخاب کنیم، به یاد خدا باشید. 

واجبات را بیشتر از این انجام دهید و محرمات را به طور قطع ترک کنید که سعادت دنیا در انجام واجبات و ترک محرمات است، تا آنجا که می‌توانید برایم ختمی ساده برگزار کنید و برایم سفره‌ای بیندازید و بر سر آن فقرا و مؤمنین را دعوت کنید و در سر آن سفره برایم دعا کنید. 

شما را به خدا قسم که فقرا و تهی دستان واقعی را فراموش نکنید و از آن‌ها دستگیری نمایید، کتاب‌های شخصی‌ام را به کتابخانه‌های گوناگون هدیه کنید. 

شما را به خدا دعا یادتان نرود که من در پیشگاه خداوند شرمنده‌ام، هرگاه خواستید دعایی در حق شهیدان بکنید، دعا کنید تا با ائمه اطهار محشور شوند، از همه می‌خواهم مرا ببخشند و حلالم کنند.

انتهای خبر/

برچسب ها: وصیت نامه ، شهید ، فارس
نظرات بینندگان